STABEKK JANITSJARORKESTER ♫, stiftet 1918


      bilde

KOMMENDE KONSERTER:

SJO i RM
Søn 10.mars, kl 15:25
Lillestrøm Kultursenter
Dirigent Anna F. Hartmann
Arr.side RM


Før-NM-konsert
Tir 12.mars, kl 19:30
Bærum Kulturhus
Dirigent Anna F. Hartmann
Med Opus 82 og ABUK
Bærum Kulturhus, billettsalg


SJO i NM
Lør 16.mars, kl 10:45
Royal Garden, Trondheim
Dirigent Anna F. Hartmann
Arr.side NM

JULETREFEST?
SJO gjør det enkelt for din bedrift/forening å arrangere juletrefest! Vi stiller med glade lekenisser og orkester, og julenissen har poser til alle barn.
Mer informasjon (PDF)

SPILLE I SJO?
Har du lyst til å spille med oss? Vi har plass i flere grupper, ta kontakt med en i styret.
For informasjon om å spille i SJO, se her
.

FØLGE/STØTTE SJO:
Facebook Instagram Grasrotandelen


| Epost: sjo(at)sjo.no | Adresse: Pb 90, 1319 Bekkestua | Bank: 1627.30.67985 | org nr: 982 801 397 |
 

Lover for Stabekk Janitsjarorkester

Disse lovene for SJO er revidert og vedtatt på årsmøtet februar 2014

§1 Formål
Orkesterets formål er å fremme sans og interesse for god janitsjarmusikk med aktiv utøving.

§2 Medlemskap
1. For å bli tatt opp som medlem skal man være fylt 16 år.
2. Styret kan oppta aktive medlemmer etter en prøvetid på inntil 6 måneder, i samsvar med dirigenten, etter eventuelt prøvespill.
3. Passive medlemmer kan opptas på vilkår som styret fastsetter .
4. Ethvert aktivt medlem plikter å delta på orkesterets prøver og arrangementer.
5. Styret har rett til å suspendere et medlem som viser liten interesse eller på annen måte skader orkesteret.
6. Medlemmer må forskuddsvis betale den fastsatte kontingent og eventuell uniformsleie.
7. Styret kan pålegge medlemmene å erstatte tap, skader og slitasje som måtte oppstå på orkesterets eiendeler.

§3 Årsmøtet
1. Årsmøtet er orkesterets høyeste myndighet, holdes hvert år
innen utgangen av februar måned og innkalles skriftlig med en måneds varsel.
2. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet må være kommet inn til styret 3 uker før.
3. Årsmøtet er beslutningsdyktig når halvparten av orkesterets aktive medlemmer er tilstede.
4. Møter ikke halvparten av de aktive medlemmene skal det innkalles til et nytt årsmøte med 8 dagers varsel.
5. Dagsorden skal være
a) Årsberetning
b) Revidert regnskap med status
c) Fortegnelse over orkesterets eiendeler
d) Innkomne saker. Styrets saker.
e) Fastsettelse av kontingent og uniformsleie
f) Valg
6. Ekstraordinært årsmøte skal sammenkalles når minst 3 styremedlemmer eller halvparten av orkesterets aktive medlemmer fremsetter krav om det.
7. Disse krav skal være skriftlige og nevne den eller de saker som ønskes behandlet. Kravet stilles til styret og skal være undertegnet av forslagsstilleren.
8. Ekstraordinært årsmøte kan bare behandle de saker som vedkommer møtet og som er gjort kjent ved innkallelsen.
9. Det bør holdes et ordinært medlemsmøte en gang per år, i tillegg til årsmøtet.
10. Årsmøtet velger et styre bestående av leder, kasserer, sekretær, musikkansvarlig, materialforvalter, noteforvalter og informasjon/PR-ansvarlig.
11. Lederen velges for 1 år. De øvrige styremedlemmene velges for 2 år, slik at tre av medlemmene er på valg ved hvert årsmøte.
12. Avtroppende styre fungerer og er ansvarlig inntil årsmøtet er avsluttet eller inntil sesongens siste planlagte arrangement er avviklet dersom dette finner sted etter årsmøtet. Påtroppende styre overtar ansvar og drift i henhold til ovenstående, slik at korpset til enhver tid har et ansvarlig styre.

§4 Styret
1. Styret kan innkalles og ledes av den valgte leder. Styret skal også innkalles når 3 styremedlemmer forlanger det.
2. Styret skal føre møteprotokoll og holde medlemmene underrettet om saker det arbeides med. Et mindretall i styret har rett til å legge eventuelle saker frem for medlemmene.
3. For at et forslag skal bli gyldig vedtatt, må det oppnå minst 3 stemmer.
4. Styret foretar ansettelse og oppsigelse av dirigent i samråd med 3 kompetente medlemmer. Før oppsigelse eller avskjedigelse av dirigent skal saken drøftes på et medlemsmøte.

§5 Æresbevisninger
Orkesterets æresbevisninger og æresmedlemskap kan tildeles etter innstilling fra styret og med alminnelig flertall blant de aktive medlemmer.

§6 Oppløsning
1. Beslutning om oppløsning av orkesteret kan bare tas på årsmøtet og krever ¾ flertall av samtlige medlemmers stemmer
2. I tilfelle oppløsning blir orkesterets aktiva å oppbevare i 5 år av en komité på 3 til 5 medlemmer, valgt på årsmøtet. Hvis det ikke innen denne tid er dannet et nytt amatørkorps på Stabekk, tilfaller aktiva korpsbevegelsen i Bærum, etter prinsipper fastsatt av nevnte komité.